warzywa marynowane
Life Style Żywność

Warzywa marynowane – do czego można je wykorzystać?

Warzywa marynowane to produkty, które można przechowywać przez długi czas bez obaw, że się zepsują. Co więcej, są łatwe w przygotowaniu i znajdą mnóstwo zastosowań w kuchni. Sprawdź, jak je wykorzystać!

Które warzywa marynuje się najczęściej?

Najczęściej marynowanym warzywem są ogórki, papryka czy buraki. Można jednak zamarynować także warzywa takie jak:
– cebula – zarówno biała, jak i czerwona świetnie nadaje się do marynowania; będzie to idealny dodatek do kanapek, sałatek czy mięs; takie marynowane warzywa z pewnością dodadzą wyrazu każdemu z dań,
– marchewka – również będzie świetnym uzupełnieniem wielu dań; warto dodać, że to warzywo posiada mnóstwo składników odżywczych, między innymi wapń, żelazo oraz witaminy z grupy B,
– groszek – idealny dodatek do sałatek oraz dań mięsnych; odpowiednio zamarynowany smakuje nawet lepiej niż w klasycznej formie.

Czy warto marynować warzywa?

Wielu osobom może wydawać się, że warzywa marynowane  nie mają sensu. Przecież na sklepowych półkach znajdziemy duży wybór świeżych warzyw przez cały rok. Jednak dzięki marynowaniu,warzywa będą dłużej przydatne do spożycia. Co więcej, będą miały one swój unikatowy smak.

Dlaczego warto jeść marynowane warzywa?

Po pierwsze, warzywa marynowane przyspieszają przemianę materii, a także ułatwiają trawienie. Ponadto, produkty te mają mało kalorii, dlatego świetnie sprawdzą się podczas diety. Szybko nasycają, a swoim składzie mają dużą ilość witamin oraz składników mineralnych. Warto wspomnieć również o tym, że warzywa marynowane posiadają właściwości alkaizujące. Pomagają więc w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej organizmu oraz łagodzą objawy dolegliwości związanych z zakwaszeniem organizmu.

Czego używa się do marynowania?

Jeśli chodzi o warzywa marynowane, ich sekret kryje się w aromatycznej zalewie. Do jej przygotowania używa się najczęściej mieszaniny oliwy, octu, wina i przypraw. Często do zalewy dodaje się ziele angielskie, liście laurowe, czosnek oraz koper. Można jednak zastosować również produkty takie jak miód czy sos sojowy. Ostateczny skład zalewy zależy tak naprawdę od osobistych upodobań.

Zrób to sam, czyli przepis na marynowane ogórki

Do przygotowania marynowanych ogórków najlepiej jest użyć małych warzyw. Z trzech kilogramów otrzymamy kilka słoików pysznych, zamarynowanych ogórków. Do przygotowania zalewy będą potrzebne:
– woda – 3l,
– ocet 10% – pół litra,
– cukier – 6 łyżek,
– sól – 3 łyżki.
Aby przygotować zalewę, należy zagotować wszystkie składniki, a następnie zalać nią ciasno ułożone ogrórki w słoikach. Dodajemy do nich koper, świeży chrzan, czosnek, ziarna pieprzu, ziele angielskie, liść laurowy oraz ziarna gorczycy. Ta zalewa sprawdzi się również do marynowania warzyw takich jak dynia, pomidorki koktajlowe czy papryka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Back To Top