Inteligentny hotel z hotelowymi gwiazdkami
Biznes Life Style

Hotelowe gwiazdki – co oznaczają w inteligentnym hotelu

Podczas wybierania hotelu zwykle każdy kieruje się jego lokalizacją i ilością gwiazdek, jednakże warto zwrócić uwagę także na to, czy jest to inteligentny hotel. Liczba gwiazdek świadczy o standardzie i oferowanych udogodnieniach. Z kolei inteligentny hotel czynią gadżety, panele dotykowe i nowoczesna elektronika. Trzeba jednak pamiętać o tym, że w każdym kraju taka sama ilość gwiazdek nie zawsze pokrywa się z oferowanym standardem, dlatego też warto wiedzieć, za co tak naprawdę są one przyznawane. Możesz o tym przeczytać w artykule InteliHotel – https://intelihotel.pl/blog/co-oznaczaja-gwiazdki-hotelowe/.

Co oznaczają hotelowe gwiazdki?

System kategoryzacji za pomocą hotelowych gwiazdek ma na celu poinformowanie potencjalnych klientów o oferowanych przez nie standardów. Należy jednak znaczyć, że owa kategoryzacja nie jest taka sama we wszytkach krajach. Gwiazdki hotelowe przyznawane są z kolei na podstawie różnych czynników typu lokalizacja budynku, standard pokoi, jakość wyposażenia i obsługi czy infrastruktura otoczenia. Najczęściej stosuje się pięciostopniową skalę, jednakże w niektórych państwach znajdują się hotele mogące pochwalić się aż siedmioma gwiazdkami.

Przykładem takiego hotelu jest Emirates Palace w Abu Zabi. Zasada jest taka, że jeśli dany hotel spełnia podstawowe wymogi, to otrzymuje jedną gwiazdkę. Chodzi tutaj o pokoje z łóżkiem i szafą oraz  nowoczesną łazienkę, która niestety może znajdować się poza pokojami. Hotele dwugwiazdkowe muszą zapewniać pokój z osobną łazienką wraz z podstawowymi akcesoriami. Do tego dochodzi jeszcze dostęp do telewizora, telefonu i restauracji.

W przypadku hoteli trzygwiazdkowych można już liczyć na komfortowe warunki. Do dyspozycji mamy zadbane pokoje, łazienki z ręcznikami, kawiarnie, restaurację i salę spotkań. Hotele z gwiazkami o takim standardzie zapewniają także dodatkowe usługi w postaci prania, prasowania czy czyszczenia bielizny. Można także zamówić posiłek do pokoju przez telefon. Dalej mamy hotele czterogwiazdkowe, które mogą pochwalić się wysokiej jakości obsługą mówiącą w językach obcych, sale konferencyjne, restauracje, kluby, basen czy nawet siłownię. Nie brakuje udogodnień w postaci foteli wypoczynkowych, minibaru, lodówki, strzeżonego parkingu czy oddzielnej widny towarowo-osobowej.

Jeśli zależy na bardzo wysokim poziomie świadczonych usług, to z pewnością warto zabukować pokój w pięciogwiazdkowym hotelu. Personel jest wysoko wykwalifikowany, a do dyspozycji są miejsca parkingowe i cały zespół sal konferencyjno-szkoleniowych. W pokojach znajdują się nawet sejfy, a w łazienkach wagi i szlafroki.

Inteligentny hotel

Inteligentny hotel to taki, który korzysta z dedykowanych systemów. Za ich pomocą można sterować ogrzewaniem i klimatyzacją, zdalnie obsługiwać monitoring i systemy alarmowe oraz sterować nowoczesnymi lampami z poziomu panelu głównego. Dzięki takim nowoczesnym rozwiązaniom możliwe jest także programowanie kart do poszczególnych pomieszczeń oraz ustalanie temperatury, przy której ma się automatycznie włączyć ogrzewanie. W przypadku inteligentnego hotelu można zameldować się w pokoju samodzielnie przy pomocy dotykowych panelów znajdujących się w recepcji. Właściciel obiektu może zarządzać ośrodkiem przy pomocy urządzeń mobilnych w postaci smartfona, komputera czy tabletu. Wraz z rozwojem nauki i technologii tak jak w przypadku druku 3D, inteligentny hotel idzie w parze z oceną, czyli hotelowe gwiazdki wyznaczają trend usług.

Dowiedz się więcej o programach dla hoteli.

2 thoughts on “Hotelowe gwiazdki – co oznaczają w inteligentnym hotelu

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Back To Top
+